Missionsauktion!

0kommentarer

Så var det äntligen dags för missionsauktion i Långaryds församlingshem och trots att datumet för denna tillställning har varierat så var det många som kom och det var nästan helt fullt vid borden. Efter en kort inledande andakt där jag läste ur Matteus 25 om att "Allt vad ni har gjort mot en av dessa mina minsta har ni gjort mot mig." blev det ett fantastiskt sångprogram där vår "gamla" kantor Rebecka sjöng för oss kompad av vår nuvarande kantor Regina. Det var ett härligt återseende och det gjorde gott att få höra Rebeckas suveräna stämma igen.
Här ser ni en del av de vinster som ett antal lyckliga vinnare vann på det stora listlotteriet(jag var tyvärr inte en av dem).
Rebecka och Regina tackades med vackra blommor av Katarina, som tillsammans med övriga medlemmar i Norra och Nissaryds syföreningar höll i trådarna denna dag. Det syns inte på bilden men vi kan nu avslöja att Rebecka, som Katarina skojade, verkar ha det bra i Gnosjö, för hon har blivit så rund om magen. Ja det är sant, Rebecka och hennes fästman väntar en liten kantor som är beräknad till senare delen av februari! Så roligt och spännande!
Så fick vi gott fika också så klart, förstår om det vattnas i munnen på er och ja, det var delikat!
Som traditionen bjuder var Ola ropare, en uppgift han utförde med den äran! Här poserar han i ett vackert förkläde som jag tror han ropade in själv! Ulla håller i en ljusbricka där i bakgrunden, och den blev ett av mina fynd. Det var en trevlig auktion som förgyllde en annars rätt grå novemberlördag och tillsammans samlade vi in 38200 kronor som oavkortat går direkt till människor i Sverige och i hela världen som behöver dem bättre än vi. Vilken insats vi har gjort tillsammans, och som Ola framhöll är ni i syföreningarna och ni som bidragit med gåvor riktiga hjältar! Tack alla för att ni kom och möjliggjorde detta fantastiska resultat!
Sist vill jag sända med en härlig bild på Bertil och hans nya kompis Emil, som kröp upp hos Bertil trots att de inte träffats förr. Tala om tillit och vänskap över generationsgränserna! En hoppfull och fin bild att sluta en lyckad eftermiddag med. Mia
 

Kommentera

Publiceras ej