Husförhör

0kommentarer

Nu är vi mitt i husförhörsssäsongen och i går, måndag, var det dags för Landeryds och Linnås rotar att samlas till detta nästan kulturhistoriska "förhör"!
Egentligen ska man vara hemma hos någon som bor i den aktuella roten men eftersom församlingshemmet ligger i Landeryds rote gör vi det lite lätt för oss och är där!
Vi fick alla skriva upp oss i husförhörslängden. Så gick det ju till redan på Emil i Lönnebergas tid!
Och självklart hade vi lite kalas också. Det hade man ju också redan på Emils tid. (Dock var det ingen som blandade ihop alla skorna och sedan fick sitta i någon Snickarbod... Det berodde kanske på att alla, för säkerhets skull, behöll skorna på?!)
 
Årets tema för husförhören är "bönen" och vi fick ett fint samtal runt vad bön är och vad man kan be om.
 
/Karina
 
Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer. 
Lyckan kommer,
lyckan går,
du förbliver,
Fader vår.
Amen
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej