I hänryckningens tid

0kommentarer

Oj, vilken intensiv lördag det blev för Mia och Regina!
På förmiddagen var det 2 dop i Långaryds kyrka då vi fick välkomna Hampus Karlsson och Astrid Andersson i Guds stora familj!
 
Och på eftermiddagen var det inte mindre än 2 vigslar i Landeryds kyrka! Detta måste vara ganska unikt och det kan ibland gå flera år mellan tillfällena men i lördags slumpade det sig alltså så!
 
Den första vigseln var mellan Linnea Philip och Tobias Somero och den andra var mellan Annelie Algerbo och Göran Karlsson.
 
Eftersom jag var bjuden på det sistnämnda bröllopet och dessutom fick brudparets tillåtelse att publicera några bilder från vigseln så får du här se hur fina de var!
 
Annelies dotter Josefine sjöng vackert för oss!
Den där vigselringen skulle hittas i den djupa innerfickan...
Mia ber för ringen och äktenskapet.
Här säger Annelie något fint till Göran.
Visst ser han nöjd ut?!
Två av de finaste människor jag känner har fått hitta hem hos varandra.
Den här bilden blev tyvärr lite suddig men det är lite roligt att se hus Annelie och Göran verkligen anstränger sig för att börja gå i takt till utgångsmusiken!
(Som för övrigt bestod av Gunnar Viklunds "Vi ska gå hand i hand"!)
 
 
Vi ber om Guds välsignelse över dopbarnen och brudparen.
Amen.
 
/Karina
 
Minns du än hur det var, när vi möttes du och jag?
Du var allting för mig, för jag såg ju bara dig
Å jag kände med ens, det är dig jag vill ha
Å jag minns än de orden jag sa: 

Vi ska gå hand i hand genom livet du och jag
Om det händer ibland att vi lessnar någon dag
Ska vi trösta varann, det är så det ska va´
Vi ska gå hand i hand du och jag

Jag kan se än idag
Hur vi gick där du och jag
Upp för altarets gång å med orgelbrus och sång
När vi vigdes och prästen välsignat oss två
Kan jag minnas vad jag tänkte då 

Vi ska gå hand i hand genom livet du och jag
Om det händer ibland att vi lessnar någon dag
Ska vi trösta varann, det är så det ska va´
Vi ska gå hand i hand du och jag 

Efter åren som gått 
Har jag lärt mig och förstått
Att där lyckan ska bo
Finns det kärlek, hopp och tro
För vi älskar varann
Och har det så bra
Och vi följer de orden jag sa: 

Vi ska gå hand i hand genom livet du och jag
Om det händer ibland att vi lessnar någon dag
Ska vi trösta varann, det är så det ska va´
Vi ska gå hand i hand du och jag
 

Kommentera

Publiceras ej