När man är lite vårtrött

1kommentarer

Visst är det lätt hänt att man känner sig lite hängig så här års...
Man tycker att alla andra verkar så pigga och fulla av ny energi. Utvilade efter vintern.
 
Alla utom jag...
Men det är till sådana som oss Jesus säger:
 
Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila.
Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta,
så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt."
(Matt 11:28-30)
 
Vår Gud har en alldeles särsild omsorg sparad för de trötta och tyngda.
Hur trösterikt är inte det?
 
/Karina

1 kommentarer

Kalle från Tovhult

14 Mar 2015 20:50

Hej Karina.En uppiggande blogg jag tror du gillar.
Googla: Dagens psalm
Med tack och vänlig hälsning från Perstorp.

Svar: Hej Kalle från Tovhult! Tack för bloggtipset, du har helt rätt, jag gillade den bloggen! Och tack för din kommentar, skoj med läsare från Perstorp även om jag anar en Landerydsanknytning! Hälsningar Karina
langaryd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej