När man fått ännu en morgon

0kommentarer

Jag är välsignad med den lyckade kombinationen att vara både morgonpigg och hundägare!
Det innebär att jag får uppleva tidiga och alldeles orörda sommarmorgnar, fyllda av förhoppningar om en fin dag!
Och tjuren går där så bekymmerslöst i sin hage, endast obetydligt störd av den tidige vandraren och hennes hund.
 
Jag vet inte så mycket om den här dagen,
jag har inga fasta planer och mål med den.
Det enda jag egentligen vet är att jag inte möter den ensam,
jag behöver inte vara rädd.
 
/Karina
 
 
Blott en dag, ett ögonblick i sänder,
vilken tröst, vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min Faders händer.
Skulle jag, som barn, väl ängslas då?
Han som bär för mig en faders hjärta,
han ju ger åt varje nyfödd dag
dess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.
(L. Sandell)

Kommentera

Publiceras ej