Grattis Karina!

0kommentarer

Efter att vi hade firat gudstjänst igår fick vi gott kyrkfika. Och sedan kom vi på att vi hade något mer att fira. Vi sjöng och hurrade. Idag är det nämligen Karinas födelsedag!
 
 
STORT GRATTIS till världens bästa församlingsrådsordförande i Långaryd!
 
TACK för alla timmar du lägger på att få vårt pastorat att fungera. För alla kloka beslut du är med och fattar. För att du fattar vad som är kloka beslut. Vi känner att vi är i trygga händer.
 
TACK för alla roliga, underfundiga och tänkvärda inlägg på den här bloggen.
 
TACK för att du håller reda på världens flamsigaste församlingsråd. (För er som inte har haft nöjet att vara med när Karina leder ett möte så kan jag berätta att det är en ganska vilsam upplevelse. Lite som att vara hos tandläkaren, fast på ett bra sätt. "Och så ska vi bara titta lite på kollekterna också.")
 
TACK för tusen andra saker som du gör i, för och med vår församling.
 
Men framförallt: TACK FÖR ATT DU ÄR DU!
 
Gud, i dina händer vilar jag i tro,
vilar i din värme och din ro.
Varje brustet hjärta, varje skadad själ
famnar du i nåd och gör den hel.
 
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din omsorg finner själen ro.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud.
i din kärlek kan min kärlek gro.
 
fred och kärlek
Petter
 
 

Kommentera

Publiceras ej