Luciafirande i Landeryds kyrka tredje advent

0kommentarer

På Luciadagen hade vi ett stämningsfullt och välbesökt Luciafirande i Landeryds kyrka!
Vi hade inte mindre än två Luciatåg. Först kom de mindre barnen och sedan de större!
Och självklart hade vi denna dag en tomtekantor! (Vi hade för övrigt också en pepparkakspräst men hon hamnade visst inte på någon bild...)
Efter gudstjänsten hade vi kyrkfika, lotterier och försäljning av diverse saker som juniorerna/ungdomskören tillverkat. Det var många som ville fika och handla så jag tror det blev ett bra resultat! Hela behållningen går till inköp av julklappar till barnen i vår vänförsamling i El Salvador!
 
/Karina
 
Adventsljusen tänder vi
ett efter ett:
en brinnande bön
för sanning och rätt.
 
Det första ska lysa i mig
djupt härinne
bevara mitt hjärta
och värma mitt sinne.
 
Det andra ska lysa
för alla jag känner
att alla får plats
och kan leva som vänner.
 
Det tredje ska lysa
för alla som lider
som kämpar och drömmer
om lyckliga tider.
(Ur Bönboken)
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej