När man tänker tillbaka

1kommentarer

När jag tänker tillbaka märker jag att det är de fina minnena som helst stannar kvar.
Soliga sommardagar vid sjön vi alla älskade.
Bekymmerslöshet som bara stördes av något enstaka, kliande, myggbett.
Goda minnen som gör sinnet ljust på mitt vuxna jag.
 
Och jag hoppas att jag en dag, där hemma i min faders hus, kommer att minnas livet just så.
Som ett lite bleknat sommarminne där bara det ljusa och goda finns kvar.
 
/Karina
 
 
De skall minnas den grönskande jorden
och de somrar som blommade där.
De skall glömma det onda och svåra
i en gammal värld,
i ett svunnet liv.
De skall sjunga, sjunga, ja sjunga
en ny, jublande sång.
(ur psalm 172)

1 kommentarer

Anonym

24 Aug 2015 09:23

Vilka fina bilder du tar! Skicka till TV väderbild också.

Svar: Tack! /Karina
langaryd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej