Några bilder från Tisdagsklubben

0kommentarer

Nu var det ett tag sedan vi visade bilder från Tisdagsklubben men i går var det dags för ett reportage igen kände jag!
De första jag stötte på var det här gänget från "utegruppen". De skulle färdigställa ett fågelholksprojekt som påbörjades redan i höstas.
Nu var det dags att se till att taken tätades med hjälp av en bit tjärpapp och lite god vilja!
Man kunde också använda holkarna som pall om man ville...
 
Sedan begav jag mig in i församlingshemmet och där skedde märkliga saker...
Hmmm... På gränsen till läskigt faktiskt.
Ser du föresten vem det är som ligger där under gipset?
Och här ligger någon annan och blir inklädd i gips.
Jag garanterar att det var hål för mun och näsa i plasten som las under gipset för att skydda ansiktet!
Jag var inte med tills gipset härdat men jag kan tänka mig att det blev fina masker av gipsavtrycken så småningom!
 
Och sist men inte minst:
En bild som verkligen visar Herrens omsorg om de sina. Inga brutna ben eller hjärnskakningar rapporterades efter den vådliga upphängningen av Tisdagsklubbens fågelholkar!
 
/Karina
 
Och inte ens ett strå på ängen vissnar bort
och inte ens en sparv till marken faller ner,
om inte du har stakat ut när livet börjar och tar slut.
Vart än jag flyr så är du där, du har mig mycket kär.
(Sv. Ps 798:2)
 
 

Kommentera

Publiceras ej