Alla tiders KU

1kommentarer

Efter skärtorsdagsmässan var det dags för "Alla tiders KU" i församlingshemmet. Dit kunde alla som någon gång varit med, eller kanske kommer att bli med, i församlingens ungdomsverksamhet komma.
På den tiden jag var med hette det kyrkans ungdom, numera heter det visst kyrkans unga!
På 80-talet bjöds vi på ostmacka med marmelad men i går lyxade vi till det med exotisk planka!
(Kanske ett ålderstecken?)
Något som i alla fall var precis som för så där ungefär 35 år sedan var att det skulle lekas "fyra man i soffan", en lek som kan pågå i princip hur länge som helst!
 
Jag slås av hur mycket de där åren i kyrkans ungdom präglat oss som var med i går. Hur mycket det betytt och format våra liv.
Jag känner stor tacksamhet mot Björn Berggren (som förstås också var med i går efter att ha avverkat sin skärtorsdagsmässa i Oskarsström) som la ner sin själ i arbetet för och med oss på 80-talet.
 
/Karina
 

1 kommentarer

Anonym

08 Apr 2015 13:34

Tack för de orden! Jag instämmer. Det har betytt mycket för mig. Fint med återträff. /Linnea

Svar: Vem vet, kanske kan vi göra en liten tradition av detta?! Fint att du och alla andra tog er tid, gott att veta att ni finns!/Karina
langaryd.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej