Nu är husförhören igång!

0kommentarer

I går kväll samlades boende från Landeryds och Linnås rotar till husförhör i Landeryds församlingshem! Eftersom jag är Linnåsbo så begav jag mig förstås dit!
Det var fler som kommit på denna strålande idé och om jag räknade rätt så var vi 28 deltagare denna kväll!
Mia lärde oss en massa intressant om kyrkans symbolspråk och vad som gör Landeryds kyrka så unik, spännande!
Inget riktigt husförhör utan en rejäl fika!
 
Värdinnor denna kväll var Birgitta Svensson och Birgitta Nilsson. De hade inte sparat på godsakerna och det vill vi tacka alldeles särskilt för!
Årets husförhörspsalm är nr 522, I Guds tystnad:
 
I Guds tystnad får jag vara ordlös, stilla utan krav.
Klara rymder, öppna dagar: här en strand vid nådens hav.

I Guds kärlek vill jag vila, vet mig önskad,älskad, sedd.
Övar mig i barnets tillit,prövar höjd och djup och bredd.

I Guds Ande kan jag andas: bön ger liv ur död som svar.
Ögonblickets närhet rymmer allt som blir och är och var.

Vid Guds hjärta är jag buren, innesluten i hans famn.
Medan hemligheten djupnar viskar Fadern ömt mitt namn. 
 
 
Det finns fortfarande många tillfällen att vara med på ett husförhör i vår församling i höst!
 
Titta här på bloggen eller i Sockenbudet/Senapskornet. Skulle du inte kunna den kväll din rote är aktuell så blir du säkert varmt välkomnad i en annan!
Prova!
 
/Karina
 
husförhör,

Kommentera

Publiceras ej