Tisdagsklubben på lekhumör!

0kommentarer

Jag var nere i församlingshemmet en sväng i kväll för att titta till Tisdagsklubbsgänget och ta några bilder!
Efter att ha ätit korv så satte de i gång att leka. I första leken fick alla varsin lång tändsticka att ha i munnen. Leken gick sedan ut på att flytta en ring mellan deltagarna med hjälp av tändstickorna. Förstår ni hur jag menar?
Precis så här!
Det hela kräver en viss koncentration!
Man ska helst inte fnissa för mycket heller...
Det kanske hjälper att hålla i lite!
Tycker du det ser enkelt ut så säger jag bara: Prova själv där hemma!
Visst är de duktiga!
 
I nästa lek skulle halva gruppen sitta på stolar i en ring. Den andra halvan av gruppen skulle stå bakom stolarna. Ungefär så här:
En av stolarna skulle vara tom och den som stod bakom den skulle med hjälp av blinkningar locka till sig någon av de sittande.
Här blinkar Viktor!
När någon kände att den med den tomma stolen blinkade åt den skulle de flytta sig till den tomma stolen innan den bakom ryggen fångade och höll kvar. Jag tror ni förstår ungefär?!
Här försöker någon kasta sig fram!
Här har Rebecka fått napp!
Och här blir någon stoppad i sista sekunden!
 
Jag lämnar det glada gänget och beger mig hemåt med min kamera och dessa bilder.
 
Jag tänker att de har det rätt fint tillsammans dessa tisdagskvällar, barn och vuxna tillsammans!
 
/Karina
 
 

Kommentera

Publiceras ej