Besök av Bright Colors i Långaryds kyrka

0kommentarer

Vi som var med på musikandakten i Långaryds kyrka i fredags fick ett minne för livet tror jag.
Ett glädjeminne.
 
De bilder som nu kommer visar den etiopiska familjen och musikgruppen "Bright colors" som under sitt Sverigebesök kom till Långaryd!
Gruppen består av sex syskon och..
deras föräldrar.
Familjen kämpar för att gatubarnen i Etiopien ska få ett drägligt liv genom att ge dem en meningsfull fritid. Bland annat får barnen bygga självförtroende med hjälp av skateboards! Allt familjen samlar in under besöket i Sverige går till denna verksamhet!
De var alla så otroligt vackra i sina dräkter som deras pappa vävt tyget till.
När gruppen dansat och sjungit en stund fick de vila lite och då sjöng och dansade våra Tisdagsklubbsbarn för dem!
 
När gruppen sedan började spela igen hände något... Ett slags glädjefnatt utbröt och alla barnen och även vuxna började dansa med!
Är jag någon gång sur så ska jag gå tillbaka och titta på dessa bilder. Det går ju liksom inte att låta bli att bli glad?!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ser du i mitten av bilden familjens svenska värdpar Eva och Svante Annerhult från Smålandsstenar.
Och vad är det då de är så glada över? Varför sjunger och dansar de?
 
Jag tror minsann att det är för att Jesus lever och älskar oss!
Vad tror du?
 
/Karina
 
Se, jag vill bära ditt budskap, Herre,
av hjärtat sjunga ditt lov och pris.
Med glädje vill jag ditt ord förkunna,
som gör den svage vis.
Gud, låt ditt ord i mitt liv få råda,
att andra där din kärlek kan se.
Ja, låt ditt ord i mitt liv få råda,
Då kan din vilja ske.


Ty om ditt ord med mitt liv jag döljer, 
Jag döljer livet som du oss ger,
Som Jesus kom att oss uppenbara,
Då han till oss steg ner.
Gud, låt ditt ord i mitt liv få råda,
att andra där din kärlek kan se.
Ja, låt ditt ord i mitt liv få råda,
Då kan din vilja ske.


Gud, låt oss känna din Andes ledning,
Så att vi vet att din väg vi går.
Låt elden brinna i våra hjärtan, 
Till dess vi målet når. 
Gud, låt ditt ord i mitt liv få råda,
att andra där din kärlek kan se.
Ja, låt ditt ord i mitt liv få råda,
Då kan din vilja ske.
(Psalm 89)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej