Sinnesromässa på Fastlagssöndagen

0kommentarer

På fastlagssöndagens kväll fanns det möjlighet att få fira en sinnesromässa i Landeryds kyrka!
Utanför lyste en liten marschall och dörren var inbjudande öppen och välkomnande. Nästan som en famn att krypa in i.
Under vårt älskade kors var altaret dukat och förberett för den rikaste av måltider. Den måltid som ger oss av Livets bröd.
 
(Kanske funderar du som jag över det glasögonformade fenomenet på väggen till vänster om korset? Så småningom kom jag på att det var reflexer från patén eller enklare uttryckt oblatfatet!)
 
Vår Rebecka var förstås med och spelade.
Och hela sin duktiga kör hade hon fått med sig!
De sjöng flera vackra och meditativa sånger och stöttade och sjöng stämmor i psalmerna.
 
Det blev en fin stund med plats för stillhet och eftertanke.
Möt mig nu som den jag är,
håll mitt hjärta nära dig,
gör mig till den jag ska bli
och lev i mig.
(Ps. 767)
 
/Karina
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej