Midfastosöndagen - Livets bröd

0kommentarer

Herre vår Gud,
som möter oss i nattvardens måltid,
vi tackar dig
för att vi får dela bröd och liv med
varandra
som försoningens och rättvisans tecken
i en söndrad värld.
I Jesu namn.
Amen.
(Dagens bön på Midfastosöndagen)
 
På söndagskvällen firade vi en temamässa med det passande namnet "Livets bröd" i Långaryds kyrka.
Vi hade besök av några av Mias gamla vänner, nämligen Burseryds kyrkokör!
Och tänk att de i Burseryd, precis som vi, har en kantor som heter Rebecka! Hon var också med men jag fick inte till någon bild på henne tyvärr.
Tack för att ni kom och sjöng för oss i Långaryd!
Mässan leddes av Mia och Anna-Karin som på den här bilden mycket elegant delar samma lilla mikrofon!
 
Vår Fader var förstås, precis som alltid med på många olika sätt i vår gudstjänst. I bönerna, i nattvarden, i de goda orden från Mia. I känslan av gemenskap.
 
Den här soliga söndagskvällen var han faktiskt också med i ljussättningen tror jag!
Här punktbelyser han en ljuskrona på ett ganska raffinerat sätt tycker jag!
 
Efter gudstjänsten fanns möjlighet att köpa hembakat bröd av olika sort.
Det var det många som ville!
 
Man kunde också köpa lotter och vinna påskgodis!
Med tanke på Jens ansiktsuttryck där bakom är jag rädd att han köpte mest nitlotter...
 
Någon hade verkligen fattat det här med ALLT för att utrota hungern...
...och helt sonika lagt ner hela plånboken i pengakorgen!
(Det finns nog någon sorts förklaring till detta men den tog jag inte reda på. Jag tyckte det räckte med att jag fick en bra bild!)
 
När man köpt lite bröd och pillat upp några lotter så kunde man få sig en kvällsmacka också!
 
Detta hade jag en bild på men uppladdningen av den krånglade. Men du kan nog tänka dig ungefär hur den såg ut. Ett gäng glada människor runt ett bord längst ner i kyrkan och i förgrunden Petter (vem annars?!) som brer sin macka påhejad av Majken!
 
Tack till alla som bidrog denna kväll. Alla som bakat och alla som handlat och alla som la lite extra i kollekten eller i pengakorgarna!
 
Hela behållningen får till fasteaktionen ALLT för att utrota hungern!
 
(Vet du vad kvällen inbringade så kan du väl lägga en kommentar om det så skriver jag in det i reportaget också! Jag har en känsla av att bidraget blev rikligt!)
 
/Karina
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej