Tisdagsklubben laddar för kyrkfika!

0kommentarer

Söndagen den 2/2 är det familjegudstjänst i Landeryds kyrka med fika efteråt!
Detta måste förstås förberedas på både det ena och det andra sättet och Tisdagsklubben började därför sin termin med ett storbak!
Ett gäng tog på sig uppdraget att göra världens godaste corn flakes kakor!
 
Jo då, de lyckades, det kan jag intyga!
 
En grupp fick i uppdrag att rulla världens godaste chokladbollar!
Dessa fick jag aldrig chansen att prova men ni ser ju själva hur goda de ser ut!
 
Och i köket gjordes minsann...
...världens godaste kanelbullar!!!
Jag fick passa ugnen och då räkade jag visst få i mig en liten, liten bulle så jag vet att de faktiskt ÄR världens godaste!
 
Som ni förstår så fick man sätta ut en vakt...
...vars uppgift var att rädda kakorna undan diverse kakmonster!!
 
Tack vare att Mattias tog sin uppgift på allvar så har du chansen att få smaka världens bästa kyrkfika söndagen den 2/2!
 
Välkommen då!!
 
/Karina
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej