Söndagen efter Trettondagen

0kommentarer

På söndagens förmiddag firade vi gudstjänst i Långaryds kyrka. Eftersom det var vår nye kyrkoherde Bo Lindblads första gudstjänst i vår församling (bortsett från Nyårsdagen) passade vi på att välkomna honom lite grann!
Vi ber om Guds välsignelse över Bo och hans gärning som vår kyrkoherde i Hyltebruks pastorat. Vi ber om och hoppas på ett gott samarbete och många goda möten.
Amen.
 
Om någon undrar om vi inte ska avtacka Bo Gunnar så är svaret att det ska vi verkligen INTE göra! Vi tänker faktiskt behålla honom. Han kan vara bra att ha när det kommer till att diska efter kalas och sånt nämligen. (OK, Bo Gunnar har fler goda sidor än så!) Vi utser därför härmed Bo Gunnar till hedersmedlem i vår församling för evärderlig tid!
 
Katarina läste upp den hälsning som vi fått från vår vänförsamling i El Salvador. Vill du läsa den själv så kan du bara lugnt fortsätta neråt i bloggen så kommer du snart till hälsningen!
Vi fick också ta emot en ny medlem i vår församling och i Guds stora familj eftersom lilla Klara från Bökhult döptes denna dag. Stolta föräldrar är Camilla och Mikael. (Om jag skriver att farmor heter Gunnel Carlsson så vet de flesta vilka det handlar om!)
Som när ett barn kommer hem om kvällen
och möts av en vänlig famn
så var det för mig att komma till Gud
jag kände att där hörde jag hemma.
Det fanns en plats i Guds stora rum,
en plats som väntade på mej.
Och jag kände: Här hör jag hemma,
jag vill vara ett barn i Guds hem.
(sv. ps. 774)
 
/Karina
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej