Påskhälsning från Mia

0kommentarer

Jag har haft ett projekt med förskolan Solgläntan i Långaryd, där jag besökt de äldre barnen på förskolan vid 2 tillfällen. Jag har då visat flanellografbilder och berättat om Palmsöndagen, de olika dagarna i Stilla veckan samt Påskdagens stora glädje.

Efteråt har vi låtit kreativiteten flöda och tillverkat olika figurer. Förra veckan, på onsdagen, kom sen alla barnen på förskolan med personal gående till kyrkan och tillsammans  satte vi figurerna på plats i det landskap som Samuel(som är på bilden) och jag förberett. Efter det sjöng vi med Rebecka och så blev det frukt och glass i kyrkan.

Jag tycker att resultatet blev riktigt bra och uppmanar alla att komma i samband med någon av våra gudstjänster och titta på detta.

Glad påsk önskar Mia!

Kommentera

Publiceras ej