Valdagen den 15/9

0kommentarer

I söndags var det dags att välja vem som ska vara med i kyrko- och stiftsfullmäktige samt Kyrkomötet på riksnivå.
 
I Landeryd var det kö när röstlokalen öppnade kl 9! 
Det fanns fasligt många listor att välja på!
Denna bild visar faktiskt Elvis ben! Nej, jag skojar INTE!!
Kl 11 stängde vallokalen en stund eftersom vi då firade högmässa i kyrkan. Bo Gunnar predikade över temat på sextonde söndagen efter Trefaldighet ""Döden och livet".
JohanneEli Funder sjöng fantastiskt vackert för oss!
 
På eftermiddagen fanns möjlighet till röstinlämning i Långaryd och kl 16 var det musikgudstjänst i kyrkan där. Det var Emma Svensson (född i Kråkeryd) och hennes kurskamrat Filippa som spelade och sjöng för oss.
Två mycket begåvade musiker som spelade, fiol, cello, flygel och saxofon. För att inte tala om de vackra rösterna!
De bjöd på ett härligt sommarprogram så här i "elfte timmen". När vi kom ut ur kyrkan var hösten här.
 
Bön på valdagen: (Sv. Ps. 758)
 
Herre till dig får jag lämna
allt som vill tynga min själ.
Du lovat att bördorna bära,
du lovat att själv vandra med.
Din närhet är nog,
för jag vet att du dog
för att jag skulle leva och ha allt.
Varje dag, o jag ber,
varje stund du mig ger
vill jag vandra den väg du befallt.
Amen
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kyrkoval,

Kommentera

Publiceras ej