Äntligen Tisdagsklubb igen!!!

0kommentarer

 Det var nog en och annan som väntat för när Tisdagsklubben äntligen hade terminsstart var det...
36 barn och 11 vuxna som samlades i Landeryds församlingshem! Enligt Ricky är detta rekord!
 
Som vanligt började man med fika och en liten andakt.
 
När alla barnen suttit still så länge blev det förstås en väldig fart på dem när Helen sa att de skulle gå ut och leka!
Det var nästan lite kaotiskt med barn som skulle försöka hitta just sina skor!
 
Sedan samlades alla runt flaggstången där Helen...
 
...förklarade en lek för barnen!
 
Jag måste erkänna att jag inte förstod så mycket av vad den där leken egentligen gick ut på men... 
...det var något om att springa runt huset och hitta lappar... 
...typ ungefär som den här!
 
Och sedan skulle barnen köa för att...
 
...få olika uppdrag.
 
Roligast var när en av grupperna skulle gissa Rickys ålder och en av grabbarna trodde han var 50 år... (Ricky är 37 år och inte en dag äldre!) Ni kan bara tänka er Rickys förtvivlan...
 
Leken fortsatte sedan i den härliga sensommarkvällen men jag begav mig hemåt med min kamera.
Även om reglerna för den här leken var något oklara för mig så...
...verkar de ha haft riktigt roligt!
 
Höstterminen är igång! Nu kör vi så det ryker fram till jul!
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 
 
Tisdagsklubben,

Kommentera

Publiceras ej