Tisdagsklubbens äventyr den 1/10

1kommentarer

I går var det både tisdag och Tisdagsklubb! Och jag var där med min kamera!
 
Eftersom jag hört rykten om avverkning gick jag en lååång omväg innan jag äntligen hittade utegruppen... De hade nog gått en rakare väg än jag. Dessutom satt de så tysta under samlingen som Helen höll i så jag kunde inte hitta dem på ljudet!
 
Men efter samlingen blev det minsann liv i luckan!
Det plockades fram "störar" (hittar inte riktigt ordet!) och rep för här skulle det byggas A-broar!
Ett väldigt virande och trasslande och knytande blev det. Tur att de var många som kunde hjälpas åt och hålla!
När alla tampar var åtdragna spändes rep i sidorna på A-bron. Alla fick sedan hjälpas åt att staga upp det hela så att den som skulle gå på A-bron fick hjälp med balansen!
Den som står i A-bron ska sedan med hjälp av kroppstyngden lirka fram först det ena "benet" på bron och sedan det andra!
Det är minsann inte så lätt..
 
Sedan gick jag tillbaka till församlingshemmet där innegruppen höll till. (För denna förflyttning valde jag att använda mina egna ben och inte någon A-bro!)
Rebecka och övriga ägnade sig åt diverse småpyssel!
 
Kan du se vad detta är?
LÄTT SOM EN PLÄTT! Det är Viktor Börjesson som kör formel 1! (Det kan ju vem som helst se!)
Och här tillverkas jättefina kylskåpsmagneter!
Sist men inte minst en bild på Gislaveds musikskolas rektor då han försöker få ut lim ur en ihoptorkad limburk!
 
Fina Tisdagsklubbsbarn och goa Tisdagsklubbsledare och Tisdagsklubbsföräldrar, det är vi rikt välsignade med i Långaryds församling!!
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Familj, Landeryd, Tisdagsklubben,

1 kommentarer

Petter

02 Oct 2013 23:12

"Rie" kan man kalla det på klingande remmamål. (Och långarydsdialekt också för den delen.) Givetvis kände jag igen Viktor INNAN jag hade läst bildtexten! :D

Kommentera

Publiceras ej