Sista kyrkonämndsmötet i Långaryds pastorat

0kommentarer

Samtidigt som vi håller på att skapa ett nytt pastorat avslutar vi arbetet i vårt gamla Långaryds pastorat som upphör vid årsskifet.
 
I går (tisdag) höll kyrkonämnden sitt sista möte och för att göra det lite extra festligt och högtidligt så var mötet förlagt till "Systrarna i kökets" fina lokal i Ekhult!
Innan vi fick smaka på systrarnas goda mat höll vi förstås ett nämndmöte, det allra, allra sista.
Frän vänster: Ove, Lotta (ständig sekreterare!), Johanne Eli, Bo Gunnar och Rolf. Med ryggen mot kameran Gunnel och Tom.
Lotta fick en blomma för att hon så tappert och tålmodigt fått ihop protokoll från alla våra möten. Eller som någon sa: Ibland vet man inte riktigt vad man bestämt förrän man läst Lottas protokoll... 
Och så fick jag också en blomma?!? Fast jag förstod inte riktigt varför. Jag har nämligen mest skällt på stackars Ove...
 
Nå väl, sedan övergick vi till maten istället!
Sä här fint hade Lise-Lotte och Ylva dukat upp åt oss!
Man ska egentligen inte ta bilder på folk som äter, det är inte riktigt snällt. Men på den här bilden är det väl bara Rolf som ser omåttligt glupsk ut!
Sedan plockade Systrarna fram den mest förtjusande lilla efterrätt man kan tänka sig! Saffranspannacotta med hallon, smak av både jul och sommar!
 
Utanför dörren hos Systrarna i Ekhult finns denna tänkvärdhet:
Men jag undrar om inte den blomman växer och trivs ganska bra i Långarydstrakten?
 
Jag känner varje dag tacksamhet för att detta blev just min plats på jorden. Att alla dessa fina människor är mina människor.
 
/Karina
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej