Sinnesrogudstjänst i Landeryd den 3/3

0kommentarer

Några bilder från sinnesrogudstjänsten i Landeryds kyrka i söndags.
Tacka Herren, ty han är god,
hans nåd varar evigt.
Tacka Herren, ty han är god,
Halleluja!
Jesus, Guds son, du ljus i mitt inre,
låt inte mörkret få tala till min själ.
Jesus, Guds son, du ljus i mitt inre,
öppna mig för din kärlek och frid.
I min Gud har jag funnit styrka,
i min Herre har jag allt.
Han har öppnat för mig en väg,
och bytt min ängslan i jubelsång.
Känn ingen oro, känn ingen ängslan.
Den som har Gud kan ingenting sakna.
Känn ingen oro, känn ingen ängslan,
Gud, din Gud, bär allt.
Min frid jag lämnar, min frid jag ger er:
känn då ingen oro.
Min frid jag lämnar, min frid jag ger er.
Var inte rädda.
 
(Texter från Taizé)
 
/Karina
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej