Nu har vintern varit lång...

0kommentarer

Jag har varit på sopplunch i Landeryds församlingshem i dag! Gulaschsoppa till huvudrätt och våfflor till efterrätt, fantastiskt gott var det! Och som på den finaste krog var det pianobar, Ricky spelade kända muikstycken i bakgrunden, glada människor åt och hade det trevligt!
Tyvärr glömde jag kameran hemma.
 
Men när jag kom hem och sedan gick vidare ut med hunden så åkte den i alla fall med. Min förhoppning var att hitta något vackert att visa er, kanske ett vårtecken trots allt.
 
För det går ju inte längre att blunda för det...
...vintern har varit för lång, det räcker nu!!
 
Så vi gick där på halkiga snöiga grusvägar i snålblåsten och med yrande snö i ansiktet och jag tänkte på vad jag skulle kunna visa er av detta? Finns det något förlåtande i detta marsväder?
 
Och då vände jag mig om och upptäckte...
...SOLEN! Visserligen något blek men ändå, den lyste på mig genom allt det blygrå!
 
Och då vänder jag mig om och märker att du ju ser på mig,
och jag vet vad du ser och att du ser.
 
-Och jag får mina vingar tillbaka.
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej