Tisdagsklubbens terminsstart

0kommentarer

Så var det åter igen liv och rörelse i och omkring Landeryds församlingshem, terminen har dragit i gång och i tisdags (22/1) hade Tisdagsklubben sin första träff för året!
 
Inne i församlingshemmet möttes jag av härlig sång eftersom Ricky övade med barnen inför kommande familjegudstjänst!
Och oj, oj, oj vad Ricky kunde få barnen att sjunga! Missa för allt i världen inte nästa familjegudstjänst!
Precis som förra terminen så är barnen indelade i en "innegrupp" och en "utegrupp". Utegruppen hittade jag nedanför kyrkogården där de hade det så här mysigt!
De fikade och värmde sig en stund vid brasan innan det var lekdags!
Men jag som inte riktigt var klädd för kylan (-6 grader) gick in i församlingshemmet igen!
 
Där hade Rebecka börjat öva lovsångsdans med barnen!
Duktiga Rebecka Bäckman hade själv gjort koreografi till fina "Ropa till Gud". Detta missar ni inte heller om ni kommer på nästa familjegudstjänst!
Du anar inte vilka dansare vi har i Långaryd!!
Lite som när serien "Fame" gick på TV. (Om du nu minns det...)
 
Och sedan plockades lite "ofärdigt" pyssel fram från förra terminen. De är minsann konstnärliga också de där Långarydsbarnen!
 
Och vad de hinner med sedan då...
När pysslet var klart skulle "utegruppen" komma in och hjälpa till att baka! Också detta får du ta del av om du kommer på familjegudstjänsten!
 
(Tyvärr kunde jag inte stanna och föreviga bakandet i bilder.)
 
Om du undrar så är familjegudstjänsten på Kyndelsmässodagen, söndagen den 3/2 kl 15.00 i Landeryds kyrka.
 

Kom då!

Min Jesus, min Herre Gud det finns ingen som Du.
Min lovsång jag ger till Dig mer och mer,
förundrad av din kärleks djup.
Du tröstar, Du skyddar, styrker den vacklandes steg.
Forma min dag, mitt liv och mitt jag.
För alltid vill jag tillbe Dig.
 
Ropa till Gud, över hela vår jord stiger en hyllning,
en hymn utan ord.
Berg faller ner, havets vågor bryts när dom hör Herrens namn.
Din kärlek och glädje nu fyller min själ.
Min sång går till Honom som gjort allting väl.
Inget kan mätas med löftet jag har i Dig.
(Sv. ps. 703)
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej