Kyndelsmässodagen den 3/2

0kommentarer

Visst var är det som om dagarna blivit både ljusare och längre så fort vi kom in i februari?! Tänk att det räckte att vända blad i almanackan...
 
Och så fick vi fira kyndelsmäss med temat Uppenbarelsens ljus. Precis som i så många andra församlingar denna söndag firade vi familjegudstjänst, Det var barnkör och bibelutdelning och ett oväntat besök och ljuständning och lovsångsdans. När allt detta var avklarat så fick vi kyrkfika.
 
Undrar du om det blev en fin gustjänst? Se själv på följande bilder och gissa sedan!
 
Innan gudstjänsten satt Anna-Karin och skrev hälsningar i en av de biblar som skulle delas ut.
 
När gudstjänsten började var barnkören på plats och de sjöng ända från tårna, du kan nog tänka dig hur fint det var!
Men så har de ju också världens bästa Ricky som körledare!
 
Och så det där oväntade besöket då... Helt plötsligt fick vi besök av Hanna. Ni vet hon som vi alltid läser om på just kyndelsmässodagen. Hon som tillsammans med Symeon väntade på att få se Herren Messias. Och då kom han, 40 dagar gammal  och buren av sina jordiska föräldrar till templet för den rening som lagen krävde. Undra på att Hanna var både glad och lite skärrad!
Hanna uppmanade oss att tända ljus och det gjorde vi förstås gärna!
 
Välsigna de ljus vi bär fram inför dig.
Välsigna det ljus de får sprida.
Tänd hoppets och kärlekens ljus inom mig
och håll mig tätt, tätt till din sida.
Fördriv alla skuggor, gör natten till dag,
och hjälp att jag får under färden
ett Kristusljus vara för världen.
 
Och så delade vi ut barnbibeln!
 
...och så dansade de fantastiska barnen lovsångsdans!
 
Efter allt detta var det ju bara tvunget med lite fika!
Tack till alla duktiga barn och ledare i Tisdagsklubben!
Tack till Anna-Karin / Hanna!
Tillsammans gjorde ni en jättefin gudstjänst och ni lever verkligen upp till orden vi sjöng i psalm 89:
 
Se, jag vill bära ditt budskap, Herre,
av hjärtat sjunga ditt lov och pris.
Med glädje vill jag ditt ord förkunna,
som gör den svage vis.
Gud, låt ditt ord i mitt liv få råda,
att andra där din kärlek kan se.
Ja, låt ditt ord i mitt liv få råda,
då kan din vilja ske.
 
/Karina
 
 

Kommentera

Publiceras ej