Vi är på väg

0kommentarer

Härom dagen stod jag och såg två av mina käraste vänner hoppa in i sin bil och köra i väg i riktning mot Sotaryd. Det såg så vardagligt och självklart ut att det var svårt att riktigt förstå att de just startat sin resa mot Kenya.
 
Det är nog som uttrycket säger: "Varje resa börjar med ett litet, litet steg".
 
Vi måste backa ut från infarten för att komma iväg. Det kräver att man bestämt sig och agerar.
Vi är kanske osäkra på riktningen men börjar vi bara gå så ger det sig nog.
Och även om varken din eller min resa just nu bär av mot en annan världsdel så är vi ändå på väg någonstans.
Kanske har vi olika bilder av vårt resmål är men jag tror att vår längtan handlar om att en dag få komma hem på riktigt.
 
/Karina
 
 
Känn ingen oro. Tro på Gud, och tro på mig. 
I min faders hus finns många rum.
Skulle jag annars säga att jag går bort för att bereda plats för er? 
Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så skall jag komma tillbaka
och hämta er till mig, för att också ni skall vara där jag är. 
Och vägen dit jag går, den känner ni". 
Tomas sade: ”Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen?” 
Jesus svarade: ”Jag är vägen, sanningen och livet".
(Joh 14:1-6)
 

Kommentera

Publiceras ej