Nya kyrkofullmäktiges andra möte

0kommentarer

Nu har valberedningen tagit fram sina förslag på vilka som ska sitta på olika förtroendeposter i det nya pastoratet. Därför samlades det nya kyrkofullmäktiget på måndagskvällen för att fatta beslut i dessa frågor.
Vår ordförande Anna inledde med psalmsång och bön och därefter redogjorde valberedningen för sina förslag och beslut togs.
 
Bland annat utsågs ett Kyrkoråd (motsvarande nuvarande kyrkonämnden och de som kommande år ska driva pastoratet). Eftersom Levande kyrka i Hyltebruks pastorat (alltså "Långarydslistan") fick flest mandat i fullmäktige får vi också flest mandat i kyrkorådet. Totalt kommer detta råd att ha 9 medlemmar (+ kyrkoherden) och Levande kyrka i Hyltebruks pastorat får 3 av dessa platser.
Dessa 3 är:
Aino Larsson
Bengt Göran Kjeller
Karina Johansson.
(Mer info om övriga platser kommer. Jag antecknade lite för dåligt för att nu kunna redogöra bättre.)
 
Till ordförande i Kyrkorådet valdes Bo Gunnar Åkesson och till vice ordförande valdes Karina Johansson.
Här ser du kyrkofullmäktiges ordförande Anna Roos i mitten. Till vänster om henne sitter kyrkokamrer (och fullmäktiges sekreterare) Eva Liwenius. Till höger sitter vår kyrkoherde Bo Lindblad.
 
Petter var med som åhörare under kvällen och han lånade min kamera och tog bilderna. Jag vet verkligen inte hur han bar sig åt för att få till så fina bilder...
Uppenbarligen måste jag vara missnöjd med något beslut... (Jag bjuder på denna bild eftersom jag själv fnissade högt när jag fick se den, jag brukar annars censurera sånt här...)
 
 Och sist men inte minst:
Två själar som ska vara med och försöka leda Hyltebruks pastorat kommande år.
Förbön anbefalles!
 
/Karina
 
Herre, se inte till våra
misslyckanden
utan se till vår goda vilja,
se till vår längtan efter fred
och vår önskan att göra
kärleken synlig.
Låt oss börja detta nya
i ditt namn, sända av dig,
omslutna av dig, döpta till dig.
Herre, fördjupa vår tro,
dag för dag,
så att den blir något mer
än munnens bekännelse.
Ge oss hjärtats tro så att
vi i ditt namn
får verka för fred
genom bön och handling,
genom tro och hopp.
Amen
(ur "bönboken", sid 56, något modifierad)
 
 
 
Kyrkoval, Levande kyrka i Hyltebruks pastorat,

Kommentera

Publiceras ej