Övning pågår!

0kommentarer

Jag råkade befinna mig i Landeryds församlingshem då det på torsdagskvällen invaderades av vår kära kyrkokör och dess alldeles utomordentlige ledare Ricky Burton! Som av en händelse (?) råkade jag ha kameran med och tog då ett par bilder på detta event!
 
Vi församlingsbor ser ju oftast kören då de är uppklädda och laddade vid ett uppträdande men en vanlig torsdagskväll är det lite mer avslappnat!
Något som för en oinvigd är lite intressant är hur körmedlemmarna är placerade...
Damerna håller i hop till vänster och männen sitter lite övergivna mitt emot, Claes-Göran Östlund ser något betänksam ut över rättvisan i detta.
 
En kvalificerad gissning är att placeringen har att göra med vilken körstämma man tillhör?!
 (De där benen som skymtar bakom pianot tillhör för övrigt en viss herr Skoogh!)
 
Ricky hade så mycket information att delge sina körmedlemmar så ni anar inte! Bland annat så ska tydligen kören ut på turné?! (Jag lovar att försöka skicka med en kamera om jag inte kan få följa med som crew!)
 
Sedan kom Ricky faktiskt på att de skulle sjunga lite också!
 
Det måste väl vara detta som är att övningsköra?!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej