Konfirmandläger 26-28 april 2013

0kommentarer

Som Karina redan har nämnt var våra konfirmander på läger på stiftsgården Tallnäs under helgen. Framförallt använde vi tiden till att förbereda redovisningen. Men vi hann med en hel mängd med andra roliga saker också! På fredagen blev tyvärr inga bilder tagna, så vi hoppar rätt in på lördagen.
 
Här sitter konfirmanderna och förebereder redovisningen.
 
Och här äter de. På Tallnäs har de mycket och god mat.
 
Efter maten spelade vi en brännbollsmatch. På den här bilden ser vi konfirmandledaren Albin som med full koncentration slår till bollen.
 
Utöver oss, så var en konfirmandgrupp från Ljungby pastorat (eller snarare Annerstad, Angelstad, Torpa. Vrå och Tutaryd) på läger på Tallnäs den här helgen. Det utnyttjade vi, bland annat lånade vi deras tipspromenad. Och så är det alltid kul att träffa nya människor! Fast en viss församlingsassistent var ganska sträng och tyckte att konfirmanderna måste klättra genom fönsterna om de skulle hälsa på varandra efter läggdags. Annars är det ju för lätt!
 
Vi firade förstås andakter också. Här är en stämningsfull bild från lördagens kvällsandakt i det mysiga kapellet på Tallnäs.
 
Och sen spelade vi innebandy till framåt midnatt. En sprucken stortånagel och ett antal svettiga konfirmander och ledare blev resultatet. Mest ont fick Rebecca som hela tiden var där de hårda bandybollarna ven som mest.
 
På söndagmorgonen hade jag så här fin utsikt från mitt fönster.
 
Fint var det också att få fira mässa ihop med konfirmanderna från Annerstad, Angelstad, Torpa, Vrå och Tutaryd. Eftersom Andreas var sjuk och inte kunde följa med på lägret lånade vi deras präst Anna. Och jag fick möjlighet att provköra min betraktelse som jag skulle hålla på kvällen.
 
På eftermiddagenåkte vi hemåt och jag gjorde mitt bästa för att inte slappna av för mycket innan kvällens musikgudstjänst. Min "lägerväxel" gör nämligen så att tröttheten kommer ikapp först är man slappnar av.
 
Fred och kärlek!
Petter
Jesus, Tallnäs, konfirmander, läger,

Kommentera

Publiceras ej