De är här nu!

0kommentarer

Ända sedan jag skrev inlägget "barmarksfläckar" någon gång i slutet av februari har jag gått och tittat efter dem!
 
Aino (som har koll på det mesta!) påstår att de fanns på plats redan den 25:e mars förra året! Så visst är de försenade denna kalla vår och visst har vi ibland känt oss lite uppgivna. Blir det någon vår överhuvud taget detta år?
 
Men i dag, på Emblas och min vanliga "mittpådagenpromenad" så hade de första kommit!
 
Jag hade inte fått kameran med på promenaden så därför fick de två allra första istället följa med mig hem för att förevigas på mitt köksbord:
Tänk vilka kämpar de där allra första vårblommorna ändå är! Trots frostnätter och iskalla dagar har de lyckats ta sig upp genom den hårda marken för att glädja oss!
 
Och alldeles snart, ett par dagar, ett andetag bort, kommer backarna att lysa vita av dessa blommor.
 
/Karina
 
Likt vårdagssol i morgonglöd
gick Jesus fram ur natt och död
till liv förutan like.
Därför så länge världen står,
det efter vinter kommer vår
också i andens rike.
 
Snart alla ängar stå i skrud,
och skogen kläder sig som brud,
när livets krafter blomma.
Så komme vår i Jesu namn
i folkens liv, i kyrkans famn,
till alla själars fromma.
(Sv. ps. 198)
 

Kommentera

Publiceras ej