Tisdagsklubben på skogsäventyr!

0kommentarer

I höst har Tisdagsklubben varit uppdelad i två grupper, en som är inne och pysslar och leker och en som är ute i skogen.
 
I går tog jag kameran och min lilla hund och gav mig ut i skogen efter dem! Jag behövde inte gå så långt innan glada skratt och stoj hördes och det var inte så konstigt eftersom...
...hela gruppen satt samlad och knaprade i sig chips! Anledningen till detta var att de burkar som chipsen ligger i är perfekta att göra om till sparbössor. De måste bara tömmas först!
Det verkar inte vara något större problem att tömma burkarna, i alla fall inte för de här grabbarna!
 
De tomma burkarna ska som sagt förvandlas till sparbössor. Där kan barnen samla in pengar som sedan går till barnen i vår vänförsamling i San Salvador! Kanske blir det en julklapp till någon som annars inte fått någon!
Helen höll en kort samling innan det var dags för...
...bergsbestigning! Det fanns ett rep att hålla sig i så att det blev lite lättare att dra sig upp!
 
De allra modigaste provade också...
...linbanan! Man fick klättra upp på stegen och sedan hålla sig fast i en "gunga" som med ganska hög hastighet for fram mellan träden! (Du kan nog skymta linbanan i övre delen av bilden.)
Tyvärr gjorde sedan den tilltagande skymningen det omöjligt att ta fler bilder och jag skyndade mig hem innan någon kom på att jag också borde prova den där linbanan...
 
Eftersom jag hade hunden med kunde jag inte gå in och hälsa på innegruppen i församlingshemmet. Det får bli en annan gång!
 
Men jag vet att även de åt chips och att de sedan gjorde jättefina sparbössor av de tomma burkarna!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej