Mässa med förbön för våra jägare!

0kommentarer

Den 7/10 var det inte bara den Artonde söndagen efter Trefaldighet utan även söndagen innan måndagen då årets älgjakt drar igång! Detta uppmärksammades i vår jägartäta församling genom att vi i dagens gudstjänst i Landeryds kyrka bad en särskild förbön för alla jägare.
Vad passade väl bättre än att vår Rune, själv gammal jägare, ledde gudstjänst och förbön?!
 
En av psalmerna var den för jägare mycket passande nr 251:
 
Var jag går i skogar, berg och dalar,
följer mig en vän, jag hör hans röst.
Han osynlig är, men till mig talar,
talar stundom varning, srundom tröst.
Han min herde, gick för mig i döden,
men han lever i all evighet.
Sina får han följer, vårdar,
föder med osäglig trofasthet.
 
Och så kan jag berätta att den välbehövliga takomläggningen på Landeryds kyrka nu är påbörjad!
 
Vi kan väl försöka att komma ihåg även dessa byggnadsarbetare i våra förböner. På flera sätt är de ju nära himlen i sitt arbete!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej