Nämndmöte 27/11

0kommentarer

Kanske undrar du varför det varit så få reportage från Tisdagsklubben och 3XT i höst? Anledningen är att dessa träffar lite olyckligt har sammanfallit med möten i Pastoratskyrkonämnden och dess AU.
 
Så istället för att fotografera pepparkaksbakande Tisdagsklubbsbarn i Landeryd eller dela den goda julmaten med damerna i 3XT i Långaryd så fick jag ta min kamera och bege mig till Unnaryd där kyrkonämnden hade sitt möte!
På bilden ser du längst till vänster vår nämndordförande Ove Benjaminsson. Till höger om honom sitter Johanne Eli Funder, Ing-Marie Henriksson, Tom Barkström och Göran Green ("konsult" åt nämnden). Med ryggen mot kameran sitter vår kyrkoherde Berndt Olsson, nämndens vice ordörande Rolf Johansson samt, tyvärr helt skymd, Eva Larsson. (Jag är ju då också med i nämnden men jag syns inte eftersom jag oftast gömmer mig bakom kameran!)
Det är ett tufft jobb att vara kyrkonämndsordförande och hålla reda på alla papper och ledamöter och annat...
Även om arbetet i nämnden ibland är slitigt och svårt så försöker vi alltid hinna med att umgås lite och ta en fika tillsammans också!
 
Här förser sig Rolf och Göran med"dopp"!
 
Utan att gå händelserna alltför mycket i förväg så kan jag berätta att det under kvällen togs beslut som jag tror kommer att bli vår församling och vår verksamhet till stor glädje och välsignelse!
 
Om detta ska jag berätta mer så småningom!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej