Herre över allting

1kommentarer

Kristi himmelsfärds morgon mötte oss vacker och fräsch som en nyduschad pensé...

...men tyvärr också ganska kall och fuktig. Det innebar att den planerade gökottan i Träpjas backe fick omdirigeras till Landeryds församlingshem!

Vår Rune predikade över det som Jesus lämnade efter sig på jorden efter sin himmelsfärd, t.ex. kyrkan.

Jag har aldrig tidigare funderat över ordet "kyrka" men vet efter Runes predikan att det kommer från ordet "kyrie" som betyder "Herren". När någon kallar oss kyrkans folk så är det den finaste titel vi någonsin kan få; vi är Herrens folk!

Ungdomskören, där både Regina och Ricky ingår(!) sjöng och spelade fantastiskt vackert för oss, bland annat Leonard Cohens klassiska "Halleluja"!

Ingen friluftsgudstjänst är ju komplett utan den där kaffekorgen man har med sig! Och då spelar det absolut ingen roll om friluftsgudstjänsten firas inomhus!

Liam Burton är rutinerad, både som kyrkfikadeltagare och som fotomodell för vår församlingsblogg! Han ställer snällt upp och ler!

Rune hade lite bråttom eftersom han hade fler uppdrag denna Himmelsfärdsdag. Dock hann han plocka med sig en chokladboll som färdkost!

Kristi himmelsfärdsdag innebär inte på något sätt att vi nu är lämnade vind för våg! Jesus är alltid med oss, i det vi gör och i våra hjärtan! Detta blir ännu tydligare på söndag då temat är "hjälparen kommer" ocn nästa helg då det är pingst med temat "Den helige anden".


Min Jesus, min Herre Gud det finns ingen som du.
Min lovsång jag ger till Dig mer och mer,
förundrad av din kärleks djup.
Du tröstar, du skyddar, styrker den vacklandes steg.
Forma min dag, mitt liv och mitt jag. För alltid vill jag tillbe dig.

Ropa till Gud över hela vår jord, stiger en hyllning, en hymn utan ord.
Berg faller ner, havets vågor bryts när dom hör Herrens namn.
Din kärlek och glädje nu fyller min själ.
Min sång går till Honom som gjort allting väl.
Inget kan mätas med löftet jag har i Dig.
(Sv. Ps. 703)

/Karina

1 kommentarer

Anonym

20 May 2012 10:34

Vilka duktiga reportrar vi har ibland oss! Nu kan ju alla som vill, se hur trevligt det kan vara i och runt kyrkan. Kram o TACK!!

Kommentera

Publiceras ej