Kärt återseende!

0kommentarer

Även om Berndt inte varit så länge hos oss så är det nu dags för lite välförtjänt sommarledighet för hans del!
 
Under Berndts ledighet kommer några olika präster att tjänstgöra hos oss och i dag på den åttonde söndagen efter trefaldighet fick Landeryds kyrka kärt besök av Rune Bolmblad!
Vi är glada att Rune alltid är beredd att ställa upp och hjälpa till när det behövs!
 
Temat denna söndag är "Andlig klarsyn" och en av psalmerna som Rune valt var nr 702:
 
Jag vill ge dig o Herre min lovsång,
jag vill tacka med skönaste ord
för din kärlek och nåd som är gränslös,
jag vill tacka för allt gott du gjort.
Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig,
där var ton skall en hyllning till dig bära.
Och i dagar av glädje och dagar av sorg
vill jag leva var dag till din ära.
 
Vacka och kloka ord som inte alltid är så lätta att leva upp till... Men det fantastiska är att vi varje dag får en ny chans, om och om igen!
 
/Karina

Kommentera

Publiceras ej