Söndagsmusik i Landeryds kyrka den 15/4

1kommentarer

På söndagskvällen hade Landeryds kyrka fint besök av elever från Musikskolan i Hylte!

Duktiga musiker framförde ett varierat program på olika instrument! Jenny och Taylor spelade blockflöjt ackompanjerade av Mikael Persson (som för övrigt var musiklärare redan för 35 år sedan då jag spelade gitarr!).


Annie Dahlström spelade piano!


Robin Rumpunen, som vi vid tidigare tillfällen fått höra på orgel, spelade i dag saxofon!


Ricky njöt av att få vara med och spela!


Musiker i olika ålder och storlek kräver en viss flexibilitet i höjden av notställ! Musiklärare Lena Carlberg Nielsen ryckte in och hjälpte till!


Det spännande instrumentet "Marimba" i kombination med saxofon!


Rebecca Bäckman spelade och sjöng för oss!




...och alla är vi skapade av en instrumentbyggare som är skickligare än den berömde fiolbyggaren Stradivarius. Även om vi ibland känner oss värdelösa och misslyckade är vi i hans ögon perfekta instrument som kan användas till den vackraste musik!

MÄSTAREN av Bo Setterlind
Aldrig mer ett ont ord
om trasiga fioler!
En gång hörde jag Mästaren spela
på bara två strängar.
Han stod bland träden
och spelade på sitt älsklingsinstrument,
hymn efter hymn, visa efter visa,
utkristalliserad smärta,
och jag visste:
Den fiolen var jag!

Andra skulle inte ha ansett mig värd
att spela på
men i Hans händer dög jag!

/Karina

1 kommentarer

Karina

16 Apr 2012 08:47

Tack för att du kompletterade med Bo Setterlinds dikt, Petter!! Den sammanfattar på något sätt allt vi vill ha sagt i den här bloggen tycker jag!=)

Kommentera

Publiceras ej